Pantai

9 juli 2014 - Port Dickson, Maleisië

Vandaag naar Pantai, hier blijven we een paar dagen om van daaruit naar Kuala Lumpur en Malakka te gaan. Wat een mooi huis heeft m'n vader daar gebouwd, met een super uitzicht!!
We deden het vandaag nog een beetje rustig aan om te acclimatiseren. Even naar de shoppingmall in Seremban, wat op zich al leuk is. Veel winkels en waar wij proberen zo min mogelijk plastic tasjes te gebruiken pakken ze hier alles voor je in vele plastic tasjes.
Daarna een korte rit naar het huis in Pantai. Hier hebben we spelletjes gedaan en een wandeling gemaakt in de omgeving......en gelijk alle buurhonden maar even uitgelaten. De kids vinden dit super en geven de honden namen als Van Persie, Robben en KlaasJanHuntelaar.
sAvonds een oer Hollandse maaltijd bereid: pannenkoeken (paar pakken mee gebracht op verzoek).
Na het douchen ontdekte Theo enkele bij ons beschermde diersoorten....een bijzondere kikker die zich in de kast gad verschanst en een enorme spin. Deze snel verwijderd (makkelijker gezegd dan gedaan) voordat de kids dit zouden zien, en wat het slapen er niet makkelijker op zou maken.
Ook in de gang kwamen we van alles tegen.... Zie foto
8 juli
Iedereen komt nu langzaam in het ritme van de Malaisian time, en gewoon om 8 uur wakker. Je hebt dan een super uitzicht op de heuvels rond het huis vanaf de veranda en de temperatuur is lekker koel.
Vandaag gaan we met z'n 7 en naar Kuala Lumpur; de hoofdstad. We parkeren onder een shoppingmal bij de twintowers ( officieel de Petronas towers), waarna we eerst naar het aquarium gaan en daarna gaan eten op een food-plein. De kids en ik gaan voor westers eten (lees pizza-slice of burger) en Malani en Theo kiezen iets uit de vele Malaisian restaurantjes die om de tafeltjes heen staan. Op foto's boven de counter kun je zien hoe het eten eruit ziet wat je besteld, dit vergemakkelijkt het wel.
Daarna nog wat winkels gekeken, met de nadruk op kijken want hier hebben ze de betere winkels, zoals LuisVuiton.
Daarna weer snel richting Pantai, want ivm de Ramadan gaat iedereen op tijd naar huis en loopt het helemaal vast in KL. En de kids willen natuurlijk nog even met hun nieuwe beste vriendjes spelen....VanPersie, Robben etc etc. VanPersie wordt echter om gedoopt in Suarez, hij bijt nl een van de andere honden :-)

1. Bente Veldman:
    9 juli 2014
    Oh God nee, hoe groot was die spin precies? liever een heel huis vol beschermde kikkersoorten dan 1 spin! Veel plezier daar!
    groet,
    Anja
  2. Klaas:
    9 juli 2014
    Ik hoop dat de kinderen jouw reisverslagen niet lezen, anders heb je alsnog slapeloze nachten. Die Petronas Towers zijn echt geweldig mooi. Het moet overweldigend zijn om dat te zien. Kon je ook naar binnen en over de loopbrug?
  3. Tiny:
    9 juli 2014
    he Anja, ik heb nog even aan je gedacht.....je had geen slaap gehad denk ik. En Klaas, de kids lezen inderdaad de verslagen niet, die zijn te druk met spelen met de honden :-). De Petronastowers zijn inderdaad heeeel indrukwekkend, konden helaas niet naar de loopbrug, dan moet je er s morgens al op tijd zijn om een kaartje te kopen, er mogen slechts 400 personen naar binnen per dag.
    We wilden nog kaartjes kopen voor evt een andere dag, wisten ook niet of dit wel kan, maar de kids hadden hier niet zoveel zin in, en Theo en ik hebben dit 10 jaar geleden ook al gedaan, dus misschien gaan we nog wel de KL tower in, een radiomast geloof ik, van waaruit je ook een goed overzicht hebt over de stad.
  4. David Woltinge:
    9 juli 2014
    Jullie moeten echt in de KL tower gaan. Je komt hoger dan in de Petronas torens en je hebt inderdaad een fantastisch uitzicht over de stad.

groetjes David en Anja