Melaka

9 juli 2014 - Melaka, Maleisië

Na vanmorgen eerst heeeeel vroeg (4.00) de wedstrijd Duitsland-Brazilie te hebben gezien, gelukkig was er geen verlenging, was het wel een beetje lastig wakker worden om 9 uur......

Vandaag gaan we naar Melaka, wat sinds 2009 op de Unesco lijst van Wereld erfgoed staat, en waar je nog veel van de Nederlandse invloed kunt zien, in de tijd dat ze hier een kolonie hadden (rond 1500).
Bij Jacob viel het nachtelijke avontuur iets minder, hij was misselijk,maar wilde toch mee.  In Maleisie doen ze hier niet zo moeilijk over, als je hier aan het braken bent ga je naar een van de tig klinieken en krijgt een injectie waardoor het braken bijna direct wordt gestopt. Maar hij wilde met ons mee naar Melaka, dus met wat extra plastic tasjes en wat tissues gingen we op pad.
Na een goed uur rijden kwamen we aan en liepen al snel in de binnenstad, Junkerstreet, waar ze veel antiekwinkels hebben die helemaal vol gestouwd staan met oude spullen, van complete deuren tot aan lampen, tegels ect. En dan echt helemaal vol, want de winkels zijn erg diep, en je houdt ongeveer een meter breed over om te lopen. De kids vonden dit wat minder interessant, dus dit hebben we niet zo heel lang gedaan, en al snel richtng souvenier shops. Maar ook hier was het eigenlijk te warm voor, dus zijn we op de boot gestapt en mooie tocht gemaakt, waardoor je Melaka goed kunt zien; alles erg mooi opgeknapt. Ook nog vele Varanen gezien, echter niet op de foto gekregen.

Daarna langs het Stadhuys naar boven gelopen naar de St Pauls kerk, waar je binnen allerlei Nederlandse grafstenen vindt. Erg mooi om te zien door de bijzondere rode kleur waarin gebouwen zijn geverfd, en ook doordat je zover weg van huis ineens de nederlandse taal ziet.

Jacob knapte gelukkig weer wat op en kreeg toen we in Seremban terugkwamen weer wat praatjes, en begon weer voorzichtig te eten. Dit moest ook wel, want vanacht volgt de echt belangrijke westrijd natuurlijk

1. Klaas:
    10 juli 2014
    Mooi verhaal. Tiny heb je toevallig foto's gemaakt van het Stadhuys of de St Paulskerk?
  2. Klaas:
    10 juli 2014
    Laat maar, had niet goed gekeken, zie nu de foto's op de site.
  3. Gre rutgers:
    fijn