17 en 18 juli

18 juli 2014 - Batu Feringgi, Maleisië

17 juli
Vanmorgen op weg naar het noorden, het eiland Penang. Dit is zo n 500 km rijden, we gaan met z'n 7en, m'n pa, Esmeralda en Jakob gaan ook mee. Ze hebben ook nog een kamer kunnen boeken in het zelfde hotel als wij. Voor de kids ook wel leuk.
Onderweg hebben we 2 keer een fikse regenbui en ook als we net bij het hotel zijn regent het eventjes, maar dat weerhoud de kinderen er niet van om gelijk het zwembad in te duiken.
Daarna gaan we op zoek naar een restaurant om te eten, wat niet zo moeilijk is, als we eenmaal zitten blijken ze echter verschillende gerechten (zoals burgers, pancakes) niet te hebben, vanwege de Ramadan??? Ik snap dit niet helemaal maar we hebben geen zin om wat anders op te zoeken. Gelukkig voor de kinderen hebben ze wel french fries......traditioneel Malasian food :-). Eenmaal terug in het hotel doen de kids nog even een potje Mens-erger- je- niet....
18 juli
Vanmorgen op tijd wakker en gelijk ff op Facebook kijken.....wat een verschrikkelijk nieuws over het neergestorte vliegtuig van Malaysian Airlines!
Maakt me ook wat nerveus voor de terugvlucht, maar dat slaat natuurlijk nergens op....dus die gedachte maar gelijk uitbannen!
De rest van de dag doen we het kalm aan, we zwemmen en lezen. En doen een drankje aan de poolbar.
Ook krijgen de meisjes en pap een voetmassage; waarbij ze pap ook nog wat tips geven voor een goede gezondheid; veel Ginko biloba eten voor zijn geheugen (dacht al wel dat hij Alszheimer had :-), s ochtends op de nuchtere maag warm water drinken en ook tomatensap voor zijn hart.
De kids ontmoeten een meisje uit Noorwegen en komen haast niet uit het water. Ze oefenen weer flink met hun Engels, zowiezo doen ze dit al de gehele vakantie met de familie. Mooi mee genomen :-)

1. Gre rutgers:
    18 juli 2014
    Ben blij dat jullie genieten en heel erg blij dat jullie niet gisteren in dat vliegtuig zaten Het is een verschrikkelijke ramp
  2. Tiny:
    19 juli 2014
    he Mam, zijn wij ook blij om. Verschrikkelijk he, er worden hier in de Maleisische kranten allerlei persoonlijke verhalen verteld over de mensen die in het vliegtuig zaten. Maar er vliegen zoveel vliegtuigen, en er is nu 1 uit de lucht geschoten.....wij gaan zonder al te veel zorgen het vliegtuig in vrijdag.