15 en 16 juli

17 juli 2014 - Seremban, Maleisië

15 juli
Vanmorgen Puck wakker gezongen omdat ze vandaag al weer 11 jaar is geworden. Voor haar nog geen cadeautje want een spacescooter meebrengen in de koffer is een beetje te veel van het goede.
S Middags mag ze haar verjaardagstaart uitzoeken, want morgen worden alle verjaardagen Uitgebreid gevierd, want Jakob en Esmeralda zijn de 16de jarig, dan worden ze ook 13. Dus in week tijd 4 verjaardagen.
Na het uitzoeken van de taarten gaan we bowlen, in het winklecentrum is een bowlingbaan waar nu vooral mannen even aan het bowlen zijn in hun lunchpauze.
Daarna gaan we nog even eten bij de MacDonald en shoppen voor nieuwe slippers voor Ted, want de hond heeft ze te pakken gehad :-
16 juli
Volgende verjaardag....Esmeralda en Jakob, 13 jaar geworden en daarom vandaag naar hun geboorteplaats gereden; Kuala Lumpur. Geintje natuurlijk, we zijn naar de Batu Caves geweest bij Kuala Lumpur.
Dit is een Hindu tempel in een grot, om daar te komen moet je wel eerst even 274 traptreden omhoog.....in 33graden. Wel een hele belevenis, want rondom de trappen lopen veel aapjes, die graag gevoerd willen worden. Dus zodra je een ritselend tasje hebt worst je omringt dood aapjes, die dan onderling nog even ruzie gaan maken voor wie het eten dan zal zijn.
Eenmaal boven zie je veel beelden van de verschillende Hindu-goden, en dat zijn er nogal wat. Wel jammer dat er geen informatie bin staat over die goden, want er zijn veel mooie verhalen bij over deze goden. Nu hoorden we dit wel van Malani, en dat is heel interessant.
Zo bidden de mensen tot hun Hindu goden als ze bv. heel graag een kind willen. Ze beloven dan dat ze, als het lukt, hun hele leven lang iets wat ze heel lekker vinden nooit meer zullen eten. Of ze doen boete, tijdens een van de Hindu festivals, hebben dan haken in hun rug, door de huid, met touwen aan die haken, waar de mensen dan hard aan moeten trekken. Zeeeeeer pijnlijk....
Na dit bezoek gaan we weer snel terug, want vanavond komt Malani s familie om alle verjaardagen van de kids te vieren.
Het feest begint om 19 uur, dus de kids zitten dan allemaal kant en klaar, en om 20 uur komen de eerste gasten, Malisian time :-), ze brengen geen cadeautjes mee maar wel eten. Een nichtje van Malanie heeft heerlijke ei-sandwiches gemaakt, speciaal voor de kids en mij; niet te heet gekruid. Heel lief...want ze houden hier van spicy food, voor Theo echt een Walhalla, hij kijkt z'n ogen uit en probeert alles! Gisteren is hij Malanie boodschappen gaan doen....en kwamen na 3 uur terug.
Als iedereen heeft gegeten gaan we weer taart snijden en de ouders voeren, als dank voor alle goede zorgen! Dat vind ik persoonlijk een goede gewoonte :-).
De kinderen spelen met de tweeling van Yoga, Malani s broer, zij zijn helemaal gefascineerd door Jakob.
Rond 23 uur gaat iedereen weer huiswaarts, mede dankzij m'n vader die den subtiele hint geeft....hij valt in slaap!

1. Esther:
    20 juli 2014
    Als eerste nog van harte gefeliciteerd met Puck haar verjaardag. Weer mooie verhalen over jullie belevenissen en een bijzondere foto vd kinderen
    mooi
  2. Esther:
    20 juli 2014
    Aanvulling leuke foto samen met opa