21 juli

21 juli 2014 - Seremban, Maleisië

21 juli
De kids gingen vanmorgen al op tijd naar de school van de tweeling nichtjes van Malani, op verzoek van hun moeder. Dit omdat de meisjes sinds een week werden buiten gesloten door de andere meiden van de klas, en door in de pauze bezoek te krijge van 4 kinderen uit Europa zou hun populariteit wel eens kunnen stijgen was de verwachting. Dus de kinderen waren om 9.45 op de school in de pauze, en de missie is geslaagd :-). Alle kinderen waren stomverbaasd en helemaal enthousiast. Konden we ook een keer iets terug doen.
Het onderwijs gaat hier wel wat anders ls bij ons, ze gaan pas met 7 jaar naar school, en krijgen vervolgens 5 dagen per week bijles thuis; tenminste als je ouders geld hebben. Het maakt niet uit of je slim bent of wat minder slim, je krijgt bijles door iemand die hiervoor speciaal aan huis komt. Voor de tweeling houdt dit in dat ze dageijks van 7.30-13.30 naar school gaan, dan eten en een siesta houden, vervolgens komt er om 17 uur emand bijlesgeven en om 19.30 weer iemand. Ouders zijn onderling erg competatief, en willen graag opscheppen over hun kinderen en hoe ze het op school doen. Per schooljaar heb je 5 niveaus; niveau 1 is het hoogst haalbaar, niveau 5 laagst, en de leraren daar schijnen het allemaal wel goed te vinden. Wel bijzonder dat iedereen gewoon bijles krijgt, ik zou dan denken dat het niveau van onderwijs onvoldoende is.....ook voor de kinderen wel intensief.
Vanmorgen op bezoek geweest bij Auntie Stella om haar koi-vijver te zien. Een hele lieve vrouw, ook hier weer van alles gegeten natuurlijk, zij kan heel goed koken; was kok voor de Franse ambassadeur in Kuala Lumpur.
Daarna zijn we naar het huis in Pantai gegaan, kids lekker in de whirlpool en spelen met de honden.
Het diner was geen succes voor hen, ze wilden geen rijst maar frietjes.....dus bij terugkomst stond er al een bord friet voor hen klaar. Hoezo verwend...,